آخرین اخبار
کد مطلب: 125687
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لردگان بيان داشت:
تب کريمه کنگو در شهرستان لردگان شايعه است
تاریخ انتشار : 1397/04/30 08:52:17
نمایش : 2387
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لردگان، درپي شايعه وجود فرد مبتلا به تب کريمه کنگو در روستاهاي همجوار شهر لردگان گفت: اين موضوع شايعه است و آزمايشات بعمل آمده هيچ موردي دال بر وجود تب کريمه کنگو را تاييد نکرده است.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ علي کريمي، سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لردگان درپي شايعه وجود فرد مبتلا به تب کريمه کنگو در روستاهاي همجوار شهر لردگان گفت: اين موضوع شايعه است و آزمايشات بعمل آمده هيچ موردي دال بر وجود تب کريمه کنگو را تاييد نکرده است.

کريمي، به تشريح و اطلاع رساني تب خونريزي دهنده پرداخت گفت: تب خونريزي دهنده کريمه کنگو نوعي بيماري ويروسي مشترک بين انسان وحيوان است که ازطريق تماس بادام آلوده، گزش کنه آلوده، مصرف گوشت آلوده حاصل از ذبح غيرمجاز وغير بهداشتي ازحيوان به انسان منتقل مي شود.

وي به علائم آن تب پرداخت و گفت: سردرد، درد عضلاني، استفراغ، بي حالي و خونريزي است که دراين صورت و عدم پيشگيري و عدم مراجعه جهت درمان مرگ حتمي است.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان لردگان افزود: راههاي پيشگيري از اين بيماري نگهداري گوشت و احشاي دام حداقل به مدت 24ساعت در سردخانه يا يخچال پس از ذبح و پرهيز از مصرف جگر گوشت خام يا نيم پز و خريد دام سالم از مکان هاي مورد تاييد دامپزشکي است.

وي تاکيد کرد: ذبح دام بايد در کشتارگاههاي مجاز تحت نظارت شبکه بهداشت صورت گيرد.

علي کريمي از شهروندان لردگاني خواست تا به شايعات توجه نکنند و هرگونه خبر موثق و حقيقي را فقط از طريق رسانه هاي ملي و يا اخبار حوزه سلامت دنبال کنند و درحال حاضر هرگونه خبر مبني بر وجود فرد يا افراد مبتلا به تب کريمه کنگو در سطح شهرستان لردگان را رد مي کنيم و لذا همشهريان عزيز به اخبار بي اساس وغير موثق توجه نکنند.

انتهاي خبر/630 ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس